Saltar ao contido principal

Atopar o que se busca



Unha busca ou consulta nos motores coma Google, Yahoo, Bing, et atl. é un modo de recuperar información (IR). Recuperar material que satisfaga unha necesidade de información se traduce en atopar material que sexa o máis parecido posible aos términos clave indicados na consulta.

A organización automática (clustering), a resposta de preguntas (question answering) e a elaboración de resumes (summarization) son as estratexias básicas do funcionamento dos coñecidos buscadores de contidos que se usan en Internet.

As necesidades de información dos usuarios -consultas- e os documentos cos que se alimenta o sistema - obxectos indexados- son os elementos clave para calquera sistema de IR:
coa comparación das consultas cos obxectos indexados se obteñen os obxectos recuperados que se lle presentarán ao usuario.

A 'mellora' dos resultados para obter aqueles que se axusten mellor ás necesidades do usuario son o obxecto da implementación de novos recursos -algoritmos- por parte dos buscadores. Esta mellora se retroalimenta e aproveita tanto o poder de computación dos chamados motores de busca como a interacción proposta de xeito manual polos usuarios cando, p.ex. `perfeccionamos' ou acoutamos os resultados dunha busca con outra; ou, tamén coa supervisión ou valoración automatizada dos motores sobre a selección de obxectos entre os resultados que se presentan.

Basicamente existen tres modelos de IR: o modelo booleano, o modelo probabilístico e o modelo vectorial. Todos eles representan, tanto os documentos como as consultas, mediante un conxunto de términos clave (keywords) que se emplean como términos de indexación. A principal diferencia entre eles reside na forma de representar ditos términos e a forma de relacionalos.

A estes métodos básicos hai que engadir o concepto de relevancia. E aqui os diferentes programadores dos algoritmos e tecnoloxías implicadas optan por solucións diversas - de ai as diferenzas de resultados dos diferentes buscadores-. Asemade é este concepto de relevancia o que permite diferenciar entre información recuperada de xeito orgánico e información que ten que ser recuperada por patrocinio mercantil, interese sociolóxico, condicionantes políticos, e outros.

PPC/SEO





Máis info:
http://www.google.com/intl/es-419/insidesearch/
https://help.yahoo.com/kb/search




Comentarios

Publicacións populares deste blog

a voltas co deseño web responsivo

O deseño web responsivo implica cambios no proceso de deseño. E unha forma diferente de pensar. Antes de deseñar unha paxina web convén saber -entre outras cousas- como vai a ser o usuario tipo e con que navegador e dispositivo vai a acceder aos contidos. Coas medidas fixadas en píxels, polos parecidos co deseño gráfico plano da publicación impresa, pódese crear un ámbito fácil de comprender e ao que os deseñadores se adaptaron sen problema. Pero impor agora esas restricións do papel e as súas medidas fixas ao deseño web non vai a ser unha solución perdurable. Os modelos flexibles ou fluídos, capaces de adaptarse ao espazo de mostra do dispositivo coa mínima intervención dunha programación especifica, parecen unha alternativa xa consolidada. O desenvolvedor web ten que experimentar e investigar coas técnicas de deseño antes de tentar o deseño -responsivo!- final. O máis axeitado é comenzar polo sinxelo: crear un modelo áxil, adaptable e fluído para mó

Breve introdución ao fenómeno dos meme

Un dos aspectos máis extravagantes, infantís ou simplemente parvos da 'cultura en liña' son os meme. Para os que non estamos familiarizados co seu uso pode pasar totalmente desapercibido, mentres que para os que o practican é un dos vectores de propaganda e reporte de beneficios  1 de maior efectividade. Meme non é un derivado de memez, inda que puidera. Para saber en que consiste e centrar o 'fenómeno' hai que dicir que o meme é unha especie de broma que -polo que sexa- vai gañando popularidade e vaise desenvolvendo e propagando grazas a súa capacidade de xerar un fluxo constante de derivados. Hai unha cantidade indeterminada de memes pululando pola rede. E un número considerable de sitios que, ao longo dos anos, se foron alimentando ou se crearon para preservalos ou dalos a coñecer. Dese xeito foise xerando un espazo en liña para ese novo formato da comedia. Algúns destes sitios gañaron tanta popularidade que acabaron transformarse nunha localización salientable

Como resolver o conflicto no uso dos portos 80 e 443 entre Apache(Xampp, Wamp,..) e Skype

Poderíamos desconectar Skype e asi Apache podería acceder ao porto 80. Pero iso non é unha solución. Asi que o que nos queda é acceder á configuración de Apache e facer algúns cambios: Desde o Panel de Dontrol de XAMPP, no apartado a prol Apache, premer o botón Config... ..., e seleccionar Apache (httpd.conf). No arquivo httpd.conf, buscar a liña que indica o porto que está a usar Apache por defecto Listen 80 E modificala cambiando 80 por o numero/porto que queiramos. Por exemplo: 8080. Listen 8080 Inda dentro do arquivo httpd.conf deberemos atopar ServerName localhost:80 E modificarémolo ao noso xeito, cambiando 80 por 8080. ServerName localhost:8080 Gardar as modificacións ao arquivo httpd.conf A seguir, volvemos a Panel de Control e vamos de novo ao botón Config de Apache e no despregable escollemos o arquivo httpd-ssl.conf Dentro do arquivo httpd-ssl.conf localizaremos a liña que di Listen 443 E modificámola cambiando 443 por o numero/porto que queiramos. Eu us